Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

13 Mayıs 2013

Saç Bakım Rutinim

Herkese merhaba!

Bu akşam size saç bakımımla ilgili bir post hazırlamak istedim. Aslında öyle çok ahım şahım bir saç bakım rutinim yoktur, az ve öz benimkisi :) Yıllar yılı saçlarımla çok fazla oynadım, aklınıza gelebilecek her renge girdi (turuncu, kızıl, mavi-siyah, karamel, çikolata kahve, sarı...) bu nedenle saçlarım aşırı yıprandı, yandı, hatta sarı renkten sonra kafa derim bile yandı! Günlerce kabuklanmalar oldu, kocaman kocaman parçalar halinde dökülüp kalıyordu saçlarımın arasında :(

Bir de ben önüme gelen her saç bakım ürünün deneyen bir insandım, markası varmış, yokmuş, markettenmiş, bakkaldanmış, hiç umrumda olmadan ne bulursam saçıma sürerdim (iyi halt ettin sivri zeka!) tabi bedelini de biraz ağır ödedim, aslan yelesi gibi gür saçlarım inceldi, azaldı, bi tutam kalakaldı.

Hal böyle olunca, olabildiğince kimyasallardan uzak, doğal içerikli ve olabildiğince az ürün tercih etmeye başladım... İşte benim saç bakım ürünlerim:


Görmüş olduğunuz gibi hepsi Down Under'ın ürünleri. Piyasadaki şampuanlara göre daha az kimyasal içeren bu markanın mavi kutulu Fruitkicks'inden ne kadar memnun olduğumu belki de beşinciye yazıyorum. Saç kremini kullanmamama rağmen saçlarım hem banyo sırasında hem de çıktığımda yumuşacık, kokusu da harika, sürekli kardeşime "Saçımı kokla, bi elle bak nasıl yumuşak, ya bi dokun!" şeklinde cümleler kuruyorum :) Ama sadece tek başına şampuanla elde etmiyorum tabii bu yumuşaklığı...

Banyodan çıkınca havluyla hafif kurulanmış ıslak saçlarıma baştan ikinci argan yağlı Onarıcı Sıvı Saç Kremi'ni püskürtüyorum. Diplerine değil de orta ve uç kısımlarına püskürtmeye özen gösteriyorum, ne de olsa saç kremi, yağlandırabilir. Anında kolay tarama ve yumuşaklık sağlıyor. Islak veya kuru saça uygulayabilirsiniz, parlaklık sağlıyor. Kokusu da müthiş. O aslında kahverengi yazılı bi şişenin içindeydi, ama şişesinin fısfısı bozuk çıkınca bir önceki yeşil şişeme doldurdum, kapağını da değiştirdim. Yani bu kaçıncı şişem, buradan da memnun olduğumu anladınız :)

 Yani aslında buydu o!

En soldaki argan yağlı saç bakım serumu. Avon'un yeşil kapaklı minik serumu var ya yağ gibi, bu da aynen öyle. Kokusu çok hoşuma gitti, banyodan sonra havluyla kurulanmış, yukarıdaki sıvı saç kremi uygulanarak taranmış nemli saçlarıma (özellikle uçlarına) 4-5 fıs uyguluyorum, elimle yediriyorum. Saç diplerime sürmüyorum, sonra kurutuyorum. Hem ısıdan korunuyor saçlarım, hem kırıklar gözle görülür şekilde azaldı, hem de kabarmıyor, elektriklenmiyor, yumuşacık oluyor, en güzeli de muhteşem parlıyor! Kısacası acaip sağlıklı görünüyor :)

Nude şampuanı daha yeni aldım, deneme şansım olmadı ama bir hafta içinde ilk izlenimlerimi yazarım.

Ve en sondaki de Fruitkicks narlı saç köpüğü. Kokusu yine mükemmel her zaman ki gibi, yapısı hafif, saçı ağırlaştırmıyor, yazın düzleştiriciymiş maşaymış hiç uğraşamıyorum o sıcaklarda, nemli saçımı köpükleyip serin serin geziyorum. Bu aslında pek bakım sayılmazdı, saç şekillendiricim diyelim :) 

Evet kızlar, işte benim saç bakımım bu kadar. Bi ara badem yağı aldım maske yapmak için, ama üşeniyorum ben uğraşamıyorum, piyasadaki binbir türlü maskeye de güvenemiyorum. Ama bu sıvı saç kremi ve serum bana yetti, saçlarım şu an gayet sağlıklı. Kendi rengine boyattım, bütün kırıklarını kestirdim, aylardır hiç düzleştirmedim ve maşa yapmadım. Şu anki halinden memnunum yani :)


İşte bu da saçımın son hali :) Banyodan çıkıp yukarıdaki adımları uygulayıp, kuruttuktan sonra ki hali. Bakınız, kabarma yok, elektriklenme yok, gayet sağlıklı ipek gibi görünüyor bana göre (çünkü siz geçen yaz ki halini görseydiniz şoke olurdunuz :D) 

Önerileriniz, yorumlarınız, değerli görüşleriniz için ben buradayım, görüşmek üzere :) 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder