Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

30 Temmuz 2013

Deodorant Dosyası

Herkese merhaba!

Malumunuz yaz mevsimindeyiz, gölgede bile fazlasıyla hissedilen aşırı sıcaklar hepimize illallah dedirtmiş durumda. Ben ki yaz kış aşırı derecede deodorant tüketen, deodorantsız bir gün bile yaşayamayan bir tür olduğum için böyle bir post yayınlamak istedim. Neredeyse tüm deodorantları denemiş biri olaraktan fikirlerimi sizlerle paylaşmak istedim. 

Yayınlarımı takip edenler hatırlayacaklar, ben her daim 2 deodorant bulundururum elimin altında; pudralı ve pudrasız olmak üzere. Genelde pudralı olanı tercih ederim, ancak o günkü kıyafetimde iz oluşma potansiyeli yüksekse pudrasız olanı kullanırım.

Şu an kullanmakta olduğum deodorantlar;


Bu kez bi değişiklik yaptım ve pudrasız olanı Rexona'dan seçtim. Yarınki yeniler postumda yazısı olacak. 

Öncelikle neden pudralı deodorantların ilk tercihim olduğunu söylemek istiyorum; 
  • Öncelikle içinde pudra terlemeyi tabii ki de tamamıyla önlemese de pudrasızlara oranla daha çok önlüyor,
  • Kokusu ter kokusununu maskelemede pudrasızlara kıyasla çok daha başarılı.
  • Ne kadar hareketli bir gün geçirirsem geçireyim, günün sonunda koltuk altlarım hala mis gibi deodorant kokuyor.
Ama malesef ki benim bu sebeplerden ötürü tercih ettiğim pudralı deodorantlar aslında hiç te iyi bir şey değil. Pudrasız olanlara kıyasla pek çok zararı bulunuyor.
  • İçindeki pudra gözenekleri fazlasıyla tıkıyor (ki bu sebeple daha az terlememizi sağlıyor zaten), bu da cilt kanseri, meme kanseri gibi kanser başta olmak üzere bir çok korkunç hastalığa davetiye çıkarıyor.
  • Kullanmadan önce ne kadar çalkalasam da, ne kadar uzaktan sıksam da, ne kadar kurumasını beklesem de bikaç saat sonra kıyafetlerimde asla çıkmayan lekeler bırakıyor.
  • Gözenekleri tıkadığı için sivilcelere yol açabiliyor.
Bunun gibi daha birçok zararı bilinen pudralı deodorantları kullanmamak en iyisi aslında, ama piyasada paraben ve türevlerini içermeyen daha az (!) zararlı versiyonlarını bulmak mümkün diyerek kendimi teselli ediyorum :/
Ha bir de alüminyum içeren deodorantlar var, bunlardaki alüminyum tuzları gözenekleri tıkıyor ve terlemeyi büyük ölçüde önlüyor, devamlı değil de ara vererek kullanmak daha doğru bu tür deodorantları, çünkü birkaç gün içerisinde gözeneklerdeki alüminyum tuzları doğal yollarla atılıyor.



Örneğin Nivea'nın Energy Fresh adlı roll on'u alüminyum tuzları içeren ANTİPERSPİRANT deodorantlardan. Ortaokul zamanında deodorant kullanmaya bu serinin pudralı sprey deodorantıyla başlamıştım, kokusunun hep özel bir yeri var bende. Ama önce antiperspirant demek, ter önleyici ilaç demektir, içindeki alüminyum tuzları ile gözenekleri tıkama suretiyle terlemeyi %60'lara kadar azaltan madde demektir. Antiperspirant deodorant alırken lütfen bunu göz önünde bulundurunuz. 

Görseldeki ürünü bir hafta kadar önce babaannem hediye etti bana, deodorant arayışındaydım o da kendisine almış, bana verdi. Kendisi yıllar yılı bunu kullanır, memnun da. Tam da o gün erkek arkadaşımla aramızda "Terlemeyi önleyen azaltan deodorant yok, öyle birşey daha icat edilmedi, kokuyu engelleyen deodorant var.." şeklinde bir konuşma geçmişti ki, bu antiperspirant roll-on'u kullanınca ne göreyim, belime kadar terleyen ben tişörtümde bir damla ıslaklık bile göremedim!!! Üstelik tişörtüm oldukça koyu renk ve kısa kolluydu, yani koltukaltlarımda ıslaklık olması kaçınılmazdı, ama ben o gün saatlerce ütü yapmama rağmen tek bir damla bile ıslaklık oluşmayınca bu ürünün önünde saygıyla eğilirim arkadaş :) 

Yani demem odur ki, sonunda terlemeyi önleyen bir ürün bulmuş bulunmaktayım, şimdiye kadar haberimin olmaması garip aslında, bence birçoğunuz bunu biliyorsunuz, ama benim gibi henüz bilmeyenler için yine de açıklamak istedim :) 

Bir de ANTİTRANSPİRANT diye birşey var, sprey deodorantların üstünde karşılaşıyoruz hep, bildiğim kadarıyla antiperspirant kavramıyla aynı anlama geliyor, ter önleyici alüminyum tuzu içeren ilaç anlamında. Ancak antiperspirant roll-on, antitranspirant sprey formunda olan deodorantlar, fark bu diye biliyorum, yine de yanlışsam düzeltin lütfen :)

Bildiğim kadarıyla Lady Speed Stick markası da bu antiperspirantlardanmış, bakalım bir de onu deneyelim.

Eklemek istediğiniz bi nokta olursa ben buradayım, sevgiler :)
 


4 yorum:

  1. wuhu bende daha bugün şu Nivea Energy Fresh roll on'unundan aldım bakalım memnun kalcak mıyım diye düşünürken yazını gördüm umarım dediğin gibidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene de gör bakalım bebeğim sende de aynı korumayı sağlayacak mı :)

      Sil
  2. bir kimyagerin gözünden bunları okumak iyi oldu,
    ben de nivea!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ilerde bi gün mezun olduğumda daha doyurucu bilgiler verebilmem dileğiyle :)

      Sil