Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

21 Mart 2014

Tüyap Bursa 12. Kitap Fuarı

Haftanın en sevilen gününden merhabalar!

İlkokul yıllarımdan beri her mart ayında Bursa/Buttim/Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi'nde gerçekleşen kitap fuarına okul gezisi düzenlenirdi ve hiç bir zaman kaçırmazdım. Lisede artık okulumuz gezi düzenlemiyordu ama ben arkadaşlarımla yine tek bi yıl bile kaçırmadan hep gittim. Üniversiteyi bitiriyorum, yine de gitmekten hiç bıkmadım, sadece ve sadece geçen yıl gidemedim bir takım aksiliklerden dolayı ve çok üzüldüm kaçırdığıma, ama istisnalar kaideyi bozmaz değil mi :) Yine, bu yıl 12.si düzenlenen kitap fuarındaydım geçen salı.


En yakın arkadaşlarımla kız kıza gidelim dedik (en son erkek arkadaşımla gitmek gibi bir hata yaptım ve burnumdan geldi, hayatında Cin Ali bile okumamış insandan ne beklersin!). Binlerce kitabın, romanın arasında kendimizi kaybettik desem abartmış olmam. Beş kız olarak gittik ve sürekli birbirimizi kaybettik standların arasında :D


Kankim Hülya kitabın birine fena dalmış, fotoğraf çektiğimin farkında bile değil :) Yan tarafta da özellikle gerilim-polisiye tarzı kitaplarıyla en sevdiğim yayınlardan biri olan Koridor'un standını görmektesiniz.


Bazı standlarda böylesine anlamlı mesajlar da görmek mümkündü fuarda... Geçtiğimiz yaz çok üzücü bir şekilde ülkemizi sarsan Gezi olaylarıyla ilgili onlarca kitap vardı ve benim en çok ilgimi çekenlerin arasındaydılar...


Bizim kızlar arada bir standların başında poz vermeyi ihmal etmediler tabi (gözlükler de yakıştı he :D). Mesela bu poz Hülya'cım kazıklanmadan hemen önce! Şu sıralar çok popüler olan "Böğürtlen Kışı"nı 14 liraya almış olmanın sevincini yaşarken başka bir standda 10 liraya bulunca şok oldu tabii :D Fuarda bu gibi şeyler fazlasıyla başımıza gelebiliyor, bir kaç stand dolaşıp fiyat karşılaştırması yapmak lazım :)


Bu kare de Şirinemle ben bizim kızları standların arasında ararken :)


Ve bu da tam çıkmak üzereyken kapının yanında takılıp kaldığımız ve çokça para döktüğümüz stand :) Bildiğiniz gibi şu sıralar Sarah Jio'nun Böğürtlen Kışı, Yağmur Sonrası, Mart Menekşeleri gibi romanları çok popüler, ayrıca yayın evinin bunlara benzer birçok romanı daha var farklı yazarlara ait olan. Üstelik romanların pastel renklerdeki kapak resimleri daha görür görmez insanın içini açıyor ve "Al beni!" diyor :) Kapağın iç tarafındaki püsküllü ayraçları ise hem kitabın kapağının renklerine uygun, hem de çok tatlı bi ayrıntı. Kitapların ilk ve son sayfaları ise rengarenk, çiçekli böcekli kuşe kağıttan ve güzel sözlerle dolu. Kısaca biz bu yayın evine (Arkadya) her şeyiyle bayıldık!


Bunlar sadece Şirineyle benim kitaplarımız, bizim kızların kitapları daha bu karede yok bile :) Ayrıntılara dikkat ettiyseniz, "Hiç" isimli romanın iki tane olduğunu görebilirsiniz :) Neden mi? Çünkü biz hepimiz kitap delisi kızlar olduğumuzdan "O kitabı sen al, bunu ben alayım, sonra birbirimizden alıp okuruz..." demek yerine hepimiz kendimize ait gepgeniş bi kütüphanemiz olmasını istiyoruz ve bu nedenle eğer bi kitabı beğenmişsek her birimiz aynı kitabı alabiliyoruz. Beğendiğim kitaplar mutlaka benim de kütüphanemde olmalı düşüncesiyle hepimiz birbirinin aynısı olan bir çok kitap aldık :) 


Ve son olarak bunlar da benim payıma düşenler. Koridor yayınlarından Akıl Oyunları'nı aldım, sadece 10 lira. Bildiğiniz gibi filmi de var ama ben henüz izlemedim, her zaman önce kitabını okuyup sonra filmini izlemeyi tercih ederim çünkü kitaptaki onlarca güzel ve ilginç ayrıntıyı filmlere sığdırmak ve yansıtmak mümkün değil elbette. "Hiç" ise bir taksi şoförünün hikayesini anlatıyor ve dikkatimi çekti. Son olarak Arkadya yayınlarından da Ölüm Şarkısı'nı aldım, Şirine'nin erkek arkadaşının kitaplarla arası çok iyi ve o tavsiye etti. Her biri sadece 10 lira. Sonuç olarak siz de anlamışsınızdır benim duygusallıklarla dolu aşk ve romantizm insanı olmadığımı, ben gerilim, aksiyon, korku, macera, polisiye tarzı romanların insanıyım. Hele ki psikopat, şizofrenik, psikolojik romanlara aşığım :) Neyse efendim, tatlı mi tatlı Fırat ta bana en ağlak haliyle kitap okurken eşlik edecek, mıknatıslı "We Can Do It" ayracı ise 1 liraydı ve onlarca çeşidi vardı, neden daha çok almadım ki :)

Eğer Bursa'daysanız, kitap fuarını asla kaçırmayın, 23 Mart son gün ve en yeni kitapları bu kadar uygun fiyatlara ve bir arada asla bulamazsınız... Her yer 5-7,5-10 liraya güncel ve popüler romanlarla dolu, hele ki üçlü beşli seri halindeki romanları bir arada set olarak alırsanız 1-2 tanesi bedavaya gelebiliyor. Amcamın bir lafı vardır; kitaba verilen paraya asla acıma ve hiçbir şeye para ayıramasan bile kitaba mutlaka ayır! Biz de "Alsam mı, almasam mı..?" diye ikilemde kaldığımız her an bu sözleri hatırladık ve koşup aklımızdaki kitapları aldık :) Ayrıca bir çok yazarımızı görmek, onlarla tanışmak, sohbet etmek ve imza almak mümkün. Ama hiç değilse o atmosferi bi görün derim. En kitap okumayanı bile kitap kurdu olup çıkacak :)

Sevgiler :)

2 yorum:

  1. Canım yanlış hatırlamıyorsam pazar günü Ahmet Şerif İzgören geliyor diye iliyorum o günü bekledim:) ben de kaçırmam her sene giderim.Kitap tarzlarımız aynı HİÇ bazen sıktı bir kaç sayfa atladığım doğrudur,Akıl Oyunlarını çok sevdim,filmi de başarılıydı.Koridor yayınları iyi iş çıkarıyor gerçekten okumadıysan PSİKO Analist John Katzenbach tavsiyemdir.Ölüm şarkısını da listeme ekledim canım çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psiko Analist'i almakla almamak arasında kaldım canım keşke alsaymışım, içim gitti şuan :)

      Sil