Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

6 Haziran 2014

Sınav Dönemi Makyajı

Herkese merhaba!

Yağmurlu bir cuma gününde, sınavlarımı bitirmiş olarak, bir elimde kahvemle sırasını bekleyen postlarımı girmek gibisi yok! 

Bugün sizler için bir 'Sınav Dönemi Makyajı' yaptım. Aslında bu fikri, geçen ay üniversitemize gelen Maybelline Make Up Fest'te makyaj uygulamaları yapan mua Alp Kavasoğlu'ndan aldım. Bizler için vize dönemi makyajı uygulaması yapmıştı, ve ben de finaller, bütünlemeler ve açıköğretim sınavlarının tam ortasındayken sizlere bu makyajı göstermek, fikir vermek istedim. 

Malum, sabahlara kadar ders çalışıp, birkaç saatlik uykuyla sınavlara giriyoruz, dolayısıyla sabah erkenden öyle uzun uzadıya makyaj yapmaya ne vaktimiz, ne de enerjimiz oluyor. Bu sebeple makyajımızın ana teması, abartıdan uzak, doğal, varla yok arası, ancak yorgun ve bitkin görüntümüzü alıp götürecek, bizi birkaç dakikada canlandıracak tarzda olması. 

Öncelikle her sabah ki gibi cildimizi temizleyip, nemlendiricimizi sürüyoruz, sınav dönemi diye cildimizin sağlığından ödün vermiyoruz elbette. Ayrıca bu işlem, ister hafif olsun ister ağır, birazdan yapacağımız makyaja cildimizi hazırlıyor. 


Ardından cildimizi solgun görünümden kurtarıp canlandırmak için hafif bir şekilde renklendiriyoruz. Bu BB krem olabilir, CC krem olabilir, renkli nemlendirici olabilir, ancak fondöten kullanmanızı tavsiye etmem. Sonuçta sınava gidiyoruz ve doğal bir şekilde cildimizi canlandırmak istiyoruz, bu noktada fondöten biraz ağır kaçacak, zaten uykusuzluk ve yorgunlunktan yıpranmış cildinizi daha da yoracaktır. Hatta kullanacağınız ürün renkli nemlendirici tarzı bir ürünse, yukarıdaki ilk adımı atlayabilirsiniz bile :) Ben Maybelline BB krem kullandım, kapatıcılığı az olan fakat cilt tonunu eşitleyip canlı görünüm veren bir ürün. RT Expert Face Brush ile uygulayıp ulaşabileceğim en doğal görüntüye ulaştım.


Sonrasında, son günlerde en çok kullandığım ürünlerden biri olan Rimmel Wake Me Up kapatıcımı göz altıma uyguladım, verdiği abartısız, aydınlık görünümü çok seviyorum, günlük kullanıma çok uygun olduğunu düşünüyorum. Eee, saatlerce ders çalışmışız, uykusuz kalmışız, yorulmuşuz, yorgun göz altlarımızı gizlemek en önemli adım bence.


Göz makyajı adına yapacağımız tek şey, rimel sürmek olacak. Eğer göz kapaklarınızda kızarıklık, damarlı görünüm varsa kapatıcınızdan biraz da göz kapağınıza uygulayabilirsiniz. Ben sınav sabahları far sürmeyi tercih etmiyorum, Alp Kavasoğlu da aynı şeyi söylemişti, bakışlarınızı canlandırmak için rimel yeterli olacaktır. 


Sonraki adım, elimizdeki ışıltıdan uzak, en doğal duran allıkla yanaklarımıza hafifçe renk vererek, solgun görüntümüzden bir tık daha uzaklaşmak. Şahsen ben beyaz tenli olduğumdan, allık sürmezsem hasta gibi görünüyorum. Maybelline Dream Touch köpük allık öyle doğal duruyor ki...


Ve son olarak, nude tonlarda, abartısız, doğal bir rujla makyajımızı tamamlıyoruz. Pembelerden, turunculardan, fuşyalardan olabildiğince uzak duruyoruz. 


Makyajımızın bitmiş hali. Fotoğrafta telefonumun özelliği olan "Güzel Yüz" filtresi var, sadece pürüzsüz görünüm sağlıyor, renklerle oynamıyor. Sizce de gayet doğal, sağlıklı, aydınlık bir görünüme ulaştırmamış mı bu makyaj beni? Sınav sabahları hızlıca uygulayabilir, solgun ve yorgun görüntünüzden uzaklaşabilirsiniz. 

Kullandığım makyaj ürünlerine gelirsek;


İşte bu kadar. Sormak istediğiniz her şey için burada olacağım.

Beğendiniz mi? :)



9 yorum:

  1. Begenmek ne demek, süper olmus, cok güzel olmussun ve filtre görümüde harikaymis! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm, beğenmene çok sevindim! Evet filtre tam bir kurtarıcı :)

      Sil
  2. Ne güzel yüzün var maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımm, o senin güzelliğin :)) ufak tefek gözenek sorunu yaşıyorum ama filtre kurtarıyor :)

      Sil
  3. Cildin bebek gibi canım çok güzelsin maşallah çokta güzel olmuş makyajın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canımm, ufak tefek gözenek problemim var aslında filtreden dolayı bu kdr pürüzsüz görünüyor :)

      Sil
  4. Çok beğendim gerçekten harika 17 yasındayım ve makyaj yapmayı cok seviyorum fakat sormak istediğim bişey var bb krem haftada kaç kez sürülür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :) Haftada şu kadar sürülür diye bir limit yok ama ben 24 yaşımda olmama rağmen sadece özel günlerde uyguluyorum, bence sen de sadece özel günlerde uygula ki taptaze cildin erkenden yorulup yıpranmasın :)

      Sil
  5. Siteniz guz3l. Siteme beklerim www.sinavdonemi.blogspot.com

    YanıtlaSil