Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

9 Eylül 2014

2014 Bulgaristan Alışverişlerim

Herkese merhaba!

Bütün bir sene boyunca beklediğim, yaz okulunda sıcaklarda işkence çekerken iple çektiğim Bulgaristan tatilim çok kısa sürdü :( Normalde her yıl iki hafta kadar yaptığımız tatil, bu yıl babama iş yerinden izin verilmemesi sebebiyle bir haftacık sürdü. Akraba ziyaretleri, alışverişler, havuz-deniz, turistik mekanlar derken hızlandırılmış remix bir tatil oldu anlayacağınız. Herşeyi sıkıştırmaya çalıştığımız için de göz açıp kapayana kadar geçiverdi. İşte tatilimden kareler...


Şu pasaport resimlerini hep çok sevmişimdir :) Bu yıl bana da kısmet oldu paylaşmak.


Yolda bile hem rahatlığımdan hem kokoşluğumdan ödün vermem :)


 Köyümden ve anneannemin meyvelerle dolu bahçesinden kareler... Şehrin dışında ama çok ta uzak değil, yemyeşil tepelerin tam ortasında, havası tertemiz ve mis gibi, düşük nem oranı ile terletmeyen, yapış yapış yapmayan harika bi iklim.. Bursa'da 14 saat uyuyan ben, orada birkaç saatte uykumu almış şekilde zımba gibi uyanıyorum!


Göl kıyısındaki doğa harikası bir otel-kompleks olan Glavatarski Han'dan görüntüler ve havuz keyfimiz...


Bir blogger olarak plaj çantası ayrıntılarını fotoğraflamazsam olmaz :)


Meyveli biralarımız... Orada her çeşit meyveli bira var :)


Dantelli jean şortumsa gitmeden bir gün önce yaptığım fakat paylaşmaya fırsat bulamadığım alışverişimin bir parçası, Vero Moda'dan.


 Bulgaristan'a gidip te Lidl'dan rengarenk donut ve envai çeşit meyveli yoğurt/ayranlarından almamak olmaz! Evet yanlış okumadınız, alttaki fotoda mor renkli Lassi isimli içecek çilekli ayran! İlk defa meyveli ayran deniyorum ve çok sevdim! İşte bunlar benim en sevdiğim kahvaltılarım!


Ara sıra kombin paylaşmadan da olmaz tabii :) 


 Son gün gittiğimiz tarihi Şeytan Köprüsü. Sizce de Mostar'ı anımsatmıyor mu? Yerleşim yerlerine kilometrelerce uzak, uçsuz bucaksız dağların ve uçurumların arasında, Arda Nehri'nin üzerinde... Yalnız gerçekten de adının hakkını veriyor, giderken de dönerken de başımıza gelmeyen aksilik kalmadı, stres üstüne stres yaşadık!

Yüzlerce fotodan ancak bu kadar ayıklayabildim, dahası Instagram hesabımda (@makyajinkimyasi). Şimdi sıra alışveriş cicilerimde. Bulgaristan tatili demek benim için alışveriş demek bir yerde :) Ancak Türk parasının değeri çok düşmüş, 100 Türk lirasına 68 Bulgar lefi çeviriyorlar. Bu da neredeyse yarı yarıya kayıp demek :( Bu sebeple çok fazla ıvır zıvır almamaya özen gösterdim.

 Öncelikle bu yıl renkli kozmetiğe hiç ilgim olmadığını fark ettim. Elimdekileri biraz olsun eksiltmeden gereksiz masraf yapmak istemiyorum. Bu yüzden sadece uzun zamandır aklımda olan mor/mürdüm tonlarındaki göz kalemine rastlayınca hemen aldım. Golden Rose'un Velvet Matte rujları hemen hemen tüm blogger'lara gönderildi, çok beğenildi, bizim gibi blogtan sayılmayanlar ancak kendi imkanlarıyla deneyebilirler yeni çıkan ürünleri (!). İyi ki Türkiye'deki fiyatıyla satın almamışım, oradan sadece 3 lefe aldım. Başka renklerini de denemek istedim ama sadece kırmızı ve tonları kalmıştı, ben de sonbahar için mor göz kalemimle uyumlu olabileceğini düşündüğüm için 02 numaralı gül kurusu tonuna benzer rengini seçtim. Roxanne Apple'ın minik parfümleriyse burada da var, ama nedense oraya gidince bu kırmızı rengini hep stoklarım, erkek arkadaşım kokusuna bayılıyor, hatta boş şişelerini saklıyor :D Beyaz ince fırçalı ojeyi french yapmak için aldım, lila renkli yanardöner oje de satıcı ablanın bana hediyesiydi :)


Oradaki irili ufaklı her türlü parfümeride bulabileceğiniz bu parfümü erkek arkadaşıma hediye olarak almıştım, o kadar beğendi ki başka hiç bir parfümü kullanmaz oldu! 3 yıldır her gidişimde ilk işim bunu alıp çantaya yerleştirmek oldu :) Resmen sevgilimle özdeşleşen bu kokuya arkadaşları ve abisi de dahil olmak üzere herkes bayılıyor ve bu yıl bir sürü kişi sipariş etti! Benimkiyse bu duruma biraz tepkili, "O benim kokumdu, benimle özdeşleşmişti!" diyor :D Bu arada erkek kardeşim de aynısından kullanıyor :)


Zara ve Accessorize'de benzerlerini çok büyük fiyatlara sıkça gördüğüm bu kahverengi, kalıp gibi çantaları çok beğeniyordum ve orada her yıl çanta alışverişi yaptığımız bir mağazada bunu görünce bayıldım. Okula giderken olsun, günlük hayatta olsun sonbahar ve kış aylarında sıkça kullanabileceğim sade ama şık bir çanta kanımca. Derisi de oldukça kaliteli. Çok severek aldım. 


Flair Bulgaristan'da oldukça büyük bir spor markası. Başka Avrupa ülkelerinde de var mı bilmiyorum ama süper ürünleri var, Nike'ı Adidas'ı aratmıyor. Bu şişme yeleği görür görmez bayıldım ve hemen denedim, üstüme cuk oturdu. Üstelik te çift taraflı, yani düz siyah olan ters tarafını da giyebiliyorum, bi taşla iki kuş! Pembe spor ayakkabılarım ve siyah taytımla ne kombinler var kafamda bi bilseniz :)


Bunu da yine her yıl deri ceket, hırka, gömlek tarzı bir şeyler aldığım ufak ama çok tatlı bi butikten aldım. Yumuşacık, hafif, altın renkli detaylarıyla insanın üzerinde çok şık duran harika bir mont. Tam kışa girerken giyebileceğim bu tarz kısa bir mont arayışındaydım, iyi denk geldi...


Bu mevsimlik incecik tiril tiril triko hırkayı da kasabamızdaki salı pazarından aldım :D Vero Moda'nın 79.95 tl'lik bir ürünü, ancak koltuk altında minik bir defosu olduğu için 16 lef gibi uygun bir fiyata aldım ve çok mutlu oldum! Çünkü kaç kıştır bu şekilde siyah/gri tonlarında asimetrik kesimli, salaş bir hırka arayışındaydım. Tek başına fotoğraflamaya çalıştığımda pek bir şeye benzemediği için üstümdeki bir resmini göstereyim dedim.

Veee gelelim dananın kuyruğunun koptuğu yere!


Bayıldığım, bittiğim ama Türkiye'de hiç bir yerde rastlamadığım Moschino'nun en ünlü modeli, bütün moda blogger'larının favorisi! Görür görmez saldırdım desem yanlış olmaz, sadece 35 Bulgar lefi, yani yaklaşık 50 Türk lirası. Tabiki de replika, ancak ben ne semt pazarlarında ne de dükkanlarda replikasını dahi bulamamıştım. Alışverişimin en sevdiğim parçası diyebilirim kesinlikle, ne diyebilirim ki, Bulgaria'yı seviyorum!

İşte bir haftalık tatilimin bol fotolu kısa özeti, umarım sıkılmamışsınızdır, yorumlarınız ve sorularınız için ben buradayım, sevgiler!










2 yorum:

  1. Bir macır blogger daha buldumm :)) Pek sevindim vallahi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa demek sen de macırsın ne güzell :))

      Sil