Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

29 Haziran 2015

2015 Bulgaristan Alışverişlerim

Herkese merhaba!

Tüm yıl beklediğim Bulgaristan tatilimden henüz döndüm. 10 gün nasıl göz açıp kapayana dek geçti anlamadım :( Hiçbir şeye yettiremedim ki ben bu 10 günü; ne kuzenlerimle gezmeye, ne alışverişler yapmaya, ne anneannemle hasret gidermeye...

Neyse efendim, yine de ufak tefek bir şeyler almadım değil. Yalnız bu yıl Türk lirasının değeri çok azalmış, 1 Bulgar levası 0,62 Türk lirası, yani siz 100 lira verdiğinizde size geri 62 leva çeviriyorlar. Bu da size hiç kar sağlamıyor. Bu sebeple ucuz diye aldığımız şeyler bile Türk lirasına çevirince neredeyse buradakiyle aynı fiyata denk geliyor. Dolayısıyla bu yıl ailece alışverişi abartmamaya karar verdik ve sadece çok merak ettiğim, zarara girmeden alabileceğim şeyleri almaya çalıştım.

Öncelikle bulunduğumuz şehre bir Alman marketi olan Kaufland'ın açıldığını duyunca ailece ilk durağımız orası oldu. 


Girer girmez yöneldiğim ilk yer kozmetik standları oldu elbette. Meşhur Bulgar gülü özlü bu cilt bakım ürünleri hem uygun fiyatlarıyla, hem de pembe ambalajlarıyla oldukça dikkatimi çekti, ama niçin almadığımı hala ve hala anlamıyorum! Peeling özellikli yüz yıkama jeli, tonik ve nemlendiricilerden oluşan seriyi almadığıma çok ama çok pişmanım, bir dahaki sefere mutlaka deneyeceğim!


Arkamı döndüğümde ise bayılarak kullandığımız Lip Butter'ların ülkemizde olmayan çeşitleriyle karşılaştım. Coconut ve Cocoa, arkadan da yaban mersinli olan size göz kırpıyor ancak o geçtiğimiz günlerde ülkemize giriş yaptığı için fotoğraflama gereği duymadım. Fiyatları ise 4.99 leva, yani yaklaşık 8 lira. Eğer birini alacak olsaydım bu yaban mersinli olurdu, o da ülkemizde aynı fiyata satıldığı için almaya gerek duymadım, çünkü evde çok fazla lip balmım var ve ben biraz azaltmak istiyorum :) 

Bunların dışında Kaufland'da ülkemizde olan olmayan onlarca markanın onlarca ürününü sizlere göstermek üzere fotoğraflarken güvenlik tarafından uyarıldığım için malesef daha fazla resim çekemedim. Ancak Eveline markasının sadece 7 leva olan yağ yakıcı, selülit giderici, inceltici ve sıkılaştırıcı kremlerinin çok ilgimi çektiğini söyleyeyim, ancak o kadar çok çeşit vardı ki karar veremediğim için almadan çıktım! Şimdi ona da pişmanım evet :(


Fotoğraflarını çekemedim bari netten bulduğum görselini buraya koyayım :) Biraz da araştırayım ki bir dahaki gidişimde hangisini alacağımı bileyim :)

Kaufland'dan sonraki durağım ise Instagram'daki blogger arkadaşlarım sayesinde haberdar olduğum "dm" mağazası oldu. Almanya'nın en büyük kozmetik mağazalarından olan bu mağaza, yıllardır oturduğum kafelerin, girdiğim diğer mağazaların, gezdiğim parkların hemen dibindeymiş te haberim yokmuş! Benim kuzenlere de aşk olsun yani, kozmetiğe düşkünlüğüm herkesçe biliniyor, insan götürmez mi :/


Uzun zamandır John Frieda'nın Go Blonder serisini denemek isteyen biri olarak; hem boyalı saçlara önerilmeyişi hem de indirim zamanlarında bile bütçemi aşan fiyatları sebebiyle denemeye yanaşmamıştım. dm'de Balea markasının aynı işlevi gören More Blond serisini çok komik fiyatlara görünce, bu sefer kaçmaz dedim ve aldım. Üstelik boyalı saça da uygulanabiliyormuş. Şampuanı ve saç kremi 2,99 leva, spreyi ise 7,99 levaya aldım, yani tüm seriye toplamda 22,5 tl ödemiş oldum. Bu fiyata John Frieda'nın sadece şampuanını indirimli olarak bile alamıyoruz. Üstelik te güzel yorumlar okudum hakkında, umarım memnun kalırım. 

Garnier Mineral 5 Protection ise; oradaki hemen hemen her markette bulunan ancak en uygun fiyata dm'de bulabileceğiniz, harika bir deodorant serisi. Ben mor olanını 3.99 levaya aldım, kokusu müthişşş! Tek bir tane aldığıma deli gibi pişmanım, kendisi birden bire hayatımın deodorantı oldu, mükemmel koruma artı mükemmel koku! Ayrıca sarı leke ve beyaz iz karşıtı! Niçin ülkemizde yok niçin niçin :(

Shelley Bliss parfümlü vücut spreyleri ise kendi kasabamda bulunan bir toptancıdan. Sadece 1,25 leva ama kokusu harika! Daha önce kullandığım çok kaliteli bir parfümü anımsattı bana (ismini hatırlayamıyorum) o sebeple 2 tane aldım. Pek kalıcı değiller ama olsun, bu fiyata bol bol al bol bol sık mantığı benimkisi :)


Beni en çok heyecanlandıranlarsa tabi ki Bourjois ve Maybelline Age Rewind alışverişlerim oldu! Ülkemizden çekilen, benimse çikolata kokulu bu krem bronzer'ında deli gibi gözüm olan Bourjois ürünlerini, dm mağazasının yan sokağında, küçük bir parfümeride buldum. İçeride neler yoktu ki; Revlon, Yves Rocher, Loreal, Maybelline, ve daha fazlası... Bronzing Primer bir tane kalmıştı, ne şanslıyım ki ben kaptım :) Eee Bourjois bulmuşken yeni çıkan Rouge Edition Velvet rujlarından almamak olmazdı tabii ki, onlarda renk seçeneği gayet fazlaydı ve ben 07 Nude ist. rengini seçtim. Her biri 18,99 levaydı, yani 30'ar liraya tekabül ediyorlar. Ve yine ikisinin de ülkemizde yurtdışından getirenler tarafından en az 50-60 liraya satıldığı düşünülürse, karlı bir alışveriş oldu diyebilirim. 

Bourjois'in Poudre Bronzante isimli çikolata pudrasından da istiyordum ancak malesef yoktu :(  Ayrıca krem farlarını da aradım ancak onlar da yoktu. Umarım bir dahaki sefere bulabilirim. Fondötenleri de ilgimi çekti ancak annem o an ters ters bakmakta olduğu için bu seferlik es geçtim.

Maybelline Age Rewind kapatıcıyı ise dm'den aldım. Rafta sadece tester'ı kalmıştı ve ben ürün yok diye hayal kırıklığına uğradım. Görevliye sorduğumda içeri bakmaya gitti ve tek bir tane kaldığını söyledi, ne şanslıyım ki o da en açık rengiydi. Hemen kaptım tabii, yalnız bir sorun vardı; ürün üzerinde 19,99 leva, rafta ise 9.99 leva yazıyordu. Kasaya gidip sorduğumda ise sadece 5 leva, yani yaklaşık 7 lira olduğunu öğrenmemle havalara uçmam bir oldu :D Ülkemizde en ucuzuna 35 liradan rastladığım düşünülürse, resmen beşte biri fiyatına almış oldum! İnanılmaz karlı oldu benim için, Fit Me serisini de çok merak ediyordum ancak ne kapatıcısı ne de fondöteni kalmıştı, sadece kırık dökük tester'lar vardı. Bir dahaki sefere diye kendimi avuturken, Beauty Blender'a dupe gösterilen Ebelin makyaj süngerini 6,99 levaya görünce onu da kaptım. Deneyimlediğimde her biri blogtaki yerini alacak.


Son kozmetik alışverişim ise Classics'in 3D Lash Defined maskarası oldu. 4 küsur levaydı, teyzemin yıllardır kullandığı tek maskara olur kendisi. Ben de neredeyse kaşlarını aşan kirpiklerini görünce dayanamadım ve deneyeyim dedim. Kendisi 3 tane birden aldı, Gebze'de bulamıyormuş, Bursa'da var mıdır bilmiyorum ama o alırken ben de aldım ve şimdilik gayet memnunum, yazısı gelecek. Yanındaki incecik nail art fırçasını da 1 buçuk levaya aldım, bakalım becerebilecek miyim?

Tüm bunlar dışında dm'de Maybelline Color Tattoo'larının ülkemizde bulunmayan renkleri, Essence kaş jeli, Manhattan markasının tüm ürünleri, Balea'nın binlerce ürünü, Eveline ürünleri, Alverde ürünleri, Rimmel Scandal Eyes göz kalemlerinin ülkemizde olmayan renkleri ve daha onlarca marka binlerce üründen gözüme çarpan çooook şeyler oldu ancak fiyat olarak karşılaştırdığımda bizim ülkemizdekinden çok daha pahalı olduklarını görünce almadan çıktım. Aralarında deli gibi istediğim ürünler olsaydı yine alırdım ancak pek o kadar bayıldığım şeyler olmadı.

Tüm bunlar dışında iki de çanta aldım yaz için..


Bu yaz bebek mavisine takmış durumdayım. Bu renkte küçük bir çanta arıyordum, 20 levaya bulunca alayım dedim. Tam kasaya giderken bu çiçekli, floral desenli bohça çantayı görünce resmen aşık oldum! O ise 25 leva ve üç ayrı şekilde kullanılabiliyor. Çift taraflı, içini tersine çevirip düz bej renkli bir çanta olarak kullanılabiliyor. Ayrıca içinden çıkan başka bir minik fiyonklu çantaya da askıları takarak üçüncü bir çanta elde edilebiliyor.

İşte hepsi bu kadar! 10 günlük Bulgaristan tatilimden dönerken benimle eve gelenler bunlardı. Bir dahaki sefere daha bilinçli ve güzel alışverişler yapmak dileğiyle, hoşçakalın!





10 yorum:

  1. Fiyatlar dediğin gibi aynıysa, burada bulunmayan ürünleri alman en mantıklısı olmuş. İyi günlerde kullan ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçtiğimiz yıllarda Türk lirasının değeri yüksekken herşey buraya kıyasla çok daha ucuza geliyordu ama bu sene böyle oldu :) Teşekkür ederimm :)

      Sil
  2. Yaaa ben blogunu niye bu kadar geç keşfettim:( Instagramdan meyvesalatasii olarak takipteydim oysaki hep! Aldıklarını çok beğendim ve merakla yazılarını bekliyorum ona göree;) Güle güle kullan hepsiniii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihih son zamanlarda okul sebebiyle buraları biraz boşladım, Instagram'da çok daha aktifim belki o yüzdendir :) olsun bloguma hoşgeldin diyim o zaman, ben de takipteyim her yerden :)) Teşekkür ederimm :)

      Sil
  3. baya güzel bir alışveriş olmuş güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  4. Harika alışverişler yapmışsın, Bulgaristan 'da DM olduğunu bilmiyordum; ben Almanya 'da DM 'e gittiğimde gözlerimden kalpler çıkmıştı :) Güle güle kullan hepsini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu yıl öğrendim ve delirdim, her yaz Bulgaristan'a giden daha da ötesi DM'nin civarlarında dolaşan biri olarak çok koydu :)) Teşekkür ederimm :)

      Sil
  5. Bourjoisin aldıgın o bronzer primeri ben gittigimde iki tane vardı birini ben alıp 1 tanesinide sana brakmış oldu toz olan bronzerı magalesef ben gittigimdede testerı vardı sadece 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa demek ki o şanslılar bizmişiz :) Toz olanın testerı bile yoktu ben oradayken :(

      Sil