Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

4 Mart 2016

Kitap Alışverişi | İdefix/D&R

Herkese merhaba!

Uzun süreden sonra geri dönüşümle birlikte, blogumla ilgili bir takım radikal kararlar aldım ve blogumun tasarımını değiştirerek bu kararları bir nevi uygulamaya başladım. Farkettiğiniz gibi ilgilendiğiniz başlıklarla ilgili yazılara daha kolay ulaşabilmeniz için bloguma bir üst menü ekleyerek yazılarımı kategorilendirdim. Bunu daha önce yapmadığım için de oldukça pişman oldum, çünkü şahsen ben bloglara girip ilgilendiğim yazıları okumak istediğimde bir menü çubuğu veya tıklayıp direk görebileceğim herhangi bir etiket yoksa, aramakla uğraşmak yerine direkt blogu terkedebiliyorum. Bu nedenle, blogumda gezinmeyi sizler için daha keyifli hale getirebilmek için değişiklikler yapmaya devam edeceğim, umarım beğenmişsinizdir!

Bu girişten sonra, kategorilerime bir de "Kitap" ve "Çeyiz" başlıkları eklediğime dikkat çekmek istiyorum. Bu blog her ne kadar makyaj/güzellik/bakım üzerine olsa da, son zamanlarda hızlandırdığım çeyiz alışverişlerimi ve sömestr tatilimde kitap okumayı ne kadar özlediğimi farketmemle birlikte, "Neden blogumda yer vermeyeyim ki?" dedim. Benim gibi kitap yorumlarını okumayı en az kozmetik/güzellik yazılarını okumak kadar sevenler, bundan sonra kitap alışverişlerime ve okuduğum kitapların yorumlarına bu başlıktan ulaşabilecekler. Ayrıca yine benim gibi çeyiz hazırlığında olan ve neyi, nereden, ne kadara aldığımı okuyarak fikir edinmek isteyenler aynı şekilde "Çeyiz" kategorisinden tüm yazılarımı kolaylıkla okuyabilecekler.

Ve gelelim son zamanlarda yapmış olduğum kitap alışverişlerime. Öncelikle İdefix alışverişimden bahsetmek istiyorum. Henüz sömestr tatiline girmeden önce, çok yoğun bir sınav dönemindeyken tamamen şans eseri denk geldiğim hafta sonu ücretsiz kargo fırsatından yararlanarak, çok istediğim iki kitabı neredeyse yarı fiyatına aldım.


Esrarengiz Bahçe, ilk çıktığı günden beri sahip olmak istediğim ancak yoğun okul tempom nedeniyle kapağını bile açamayacağımı bildiğimden, almayı hep ertelediğim bir kitaptı. Tatile girmeme çok az bir zaman kala fırsatı kaçırmak istemedim ve %50 indirimle 12,50 liraya sepete attım. Ve tabii ki Mr. Wonderful'un Sizi Mutluluk Denizinde Yüzdürecek Eğlenceli Şeyler isimli inanılmaz şeker kitabı mutlaka kütüphanemde bulunması gereken bir kitap olduğundan, onu da indirimli olarak 19,90 liraya sepete ekledim. Tatile girmeyi bile beklemeden bir gecede yalayıp yuttuğumu belirtmeliyim! 

Kitapların yorumlarını daha sonraya saklayarak, ücretsiz kargo fırsatı ve mevcut indirimlerle birlikte oldukça hesaplı bir alışveriş olduğunu söylemek isterim. Kitaplar ulaşması gereken sürede elimdeydi, ancak yine Yurtiçi Kargo biraz uğraştırdı. Her zamanki gibi adresi bir türlü bulamayıp (ya da bulmaya bile tenezzül etmeyip) bizi şubeye kadar gitmek zorunda bıraktı. Bunun dışında genel olarak memnun kaldığım bir alışveriş oldu.

Sırada ise online D&R alışverişim var;


Yukarıdaki karede, çılgınlar gibi merak ettiğim 4 kitabı bir arada görmektesiniz. İtiraf etmeliyim ki bu merakımın arkasında takip ettiğim Instagram hesaplarının övgü dolu sözleri yer alıyor. Son zamanlarda çok sık görmeye başladığım bu kitaplar fazlasıyla ilgimi çekti ve kütüphanemde bulunmaları gerektiğini düşündüm. D&R mağazasında indirimsiz satılan fiyatlarıyla almaktansa tabii ki yine online alışverişi tercih ettim. Birkaç sitede fiyat karşılaştırması yaptıktan sonra (İdefix, Kitap Yurdu, D&R) en uygun fiyatın D&R'da olduğunu gördüm ve hemen siparişimi verdim. Parisli Kadının Farkı ve Bildiğin Kızlardan Değil 16,75 lira civarında iken, ciltli ve oldukça kalın kitaplar olan Mucize ile Eleanor & Park 23 küsur liraya geldi. 60 liranın üzerinde olan alışverişim için kargo ücreti ödemeden ve vade farkı olmadan birkaç takside böldürerek alışverişimi tamamladım. Buraya kadar sorunsuz, oldukça hesaplı olan alışverişimle ilgili can sıkıcı noktalar kargo sürecinde başladı. 

Öncelikle 10 günden sonra elime ulaşan kitaplarımla ilgili D&R'a attığım maile cevap olarak, "Eleanor & Park" isimli kitabın ellerinde olmadığı için tedarik sürecinde olduğunu ve bu nedenle siparişimin geciktiğini yazdılar. Peki bunun sipariş aşamasında belirtilmesi, "Stokta Yok" veya "Tedarik Süresi ... Gün" gibi ibarelerin bulunması gerekmez miydi? Her neyse, kitapları gelene kadar biten tatilimi sorun etmeyerek beklemeye devam ettim ve en sonunda alışverişim elime ulaştı. Fakat paketi açtığımda karşılaştığım manzara tek kelimeyle rezaletti! "Parisli Kadının Farkı" ve "Bildiğin Kızlardan Değil" kitapları tamamen kir içinde, yapıştırıcı artıklarıyla kaplı, ıslak mendille ve hatta asetonla sildiğimde dahi çıkmayan lekelerle dolu iken, ciltli "Mucize" kitabının mavi kaplığının kenarları oldukça yıpranmış ve kıvrılmış, "Eleanor & Park" kitabının ise sadece kaplığı değil, kapkalın ciltli kapağı komple yırtılıp köşesinden ayrılmış, oldukça ezilmiş bir haldeydi. Lekelere ve ufak tefek katlanıp kıvrılmalara müsamaha gösterebilirim (ki göstermemem gerek) ancak bu derece yırtık bir kitaba asla! Tabii ki hemen D&R ile iletişime geçtim ve yine oldukça geç bir geri dönüşten sonra üzgün olduklarını, sorunlu kitapları kendilerine geri göndermem halinde değişim yapılacağını belirttiler. Sonuç olarak tekrar kalkıp kargoya gittim ve uğraştım durdum. 

Kitabı kargoya vermemden birkaç gün sonra gelen mailde ise, paramın hesabıma geri iade edileceği yazıyordu! Bu kadarı da fazlaydı ve yine yine yine arayarak iletişime geçtiğimde ise verilen cevap; kitabın ellerinde bulunmadığı için para iadesi yapılacağı yönünde oldu. Daha da fazla uğraşamadım ve mecbur kabul ettim. Sonuç olarak hiç mi hiç memnun kalmadığım, oldukça mağdur edildiğim bir alışveriş oldu. Dolayısıyla bir daha D&R online sitesinden alışveriş yapmayı düşünmüyorum!

Kitapların yorumları en kısa zamanda gelecek! Takipte kalın!

Daha önce böyle sorunlar yaşayan veya kitap alışverişi için daha iyi bir önerisi olan var mı? Yorumlarınızı bekliyorum!

Hoşçakalın!





6 yorum:

  1. Makyaj blogu diye actigim blogum benimde karma bie bloga dönüştü seninde durumun ayni olmuş. Oncelikle gecmis olsun bi heves acilan paketlerde boyle sıkıntilar olmasi cok can sıkıcı bende ayni sorunu boynerde yaşadım ve inatla alisverise devam edip defalarca sıkıntı oldu. Kitap icin Kitapyurduna da bakabilirsin. Takibe alıyorum beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yo aslında niyetim blogumu karma bir bloga dönüştürmek değil, sadece ilgilenenler olabileceğini ve daha çok kişiye hitap edebileceğimi düşündüm. Alışveriş zaten blog konseptimin olmazsa olmazı, neden kitap ve çeyiz alışverişlerimi de yazmayayım ki dedim :) Evet Kitapyurdu'nu çoğu kişi tavsiye etti, birkaç liranın lafını yapmayıp oradan alışveriş yapacağım bundan böyle. Hoşgeldin bu arada, hemen uğruyorum :)

      Sil
  2. D&R online da sürekli sorun duyuyorum o nedenle hiç düşünmüyorum alışverişi tek kitap aldığım site idefix bir kaç alışveriş yaptım hepsi sorunsuz geldi zamanında amazondan kitap getirtmiş insanım dğnyanın bir ucundan sapasağlam kargo gelirken d&r ın iki adım öteden yollayamaması ve tedarik edememesi de ayrı saçmalık tabi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle,ben de İdefix'ten bir kez alışveriş yaptım ve gayet sorunsuz ulaştı elime, ancak D&R'ın online sitesinden ben de bir daha alışveriş yapmayı düşünmüyorum :/

      Sil
  3. kıtapların dışı oldukca eglencelı duruyor içide oyledır umarım :) keyıfle okuman dılegıyle sevgıler...

    YanıtlaSil